onsdag 4 juni 2014

Trädäck, citronträd & fikonträd.



Ja. Eftersom det är så regnigt och himla grått väder ute, 
tänkte jag att det var passande att visa lite bilder som jag knäppte av för några dagar sedan,
efter det att jag möblerat om på altanen.








 Jag har lyckats hålla liv i det fina citronträdet som jag fick på min födelsedag, 
liksom fikonträdet som har börjat få blad och även två fikon (!).
Är även väldigt nöjd med de supersnygga (och billiga) fyrkantiga betongkrukorna.










 



Jag väntar nu på att staketet, som bästa sambon byggde till mig i födelsedagspresent
och som bland annat består av armeringsjärn,
skall prydas av murgrönan jag planterat i den lilla rabatten.














Så, en liten rundtur kring trädäcket och vår altan.
Jag väntar ivrigt på att sommarvärmen skall komma åter,
så att jag kan plantera i de krukor som står tomma och förväntansfulla att välkomna det jag nu kan lyckas klura ut att jag vill plantera i dem.
Funderar på lite högre gräs.
  Tänker mig även att det behövs några fler krukor och tillhörande grönt innehåll.
Men det får ta tid.
Bättre att det blir som jag tänkt mig;)

Önskar er en fin onsdags kväll:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar