tisdag 23 juni 2015

Semester, regn & godaste rabarberkakan.


Hej alla fina läsare!
Här är det semester som gäller. 
Oavsett väder, är det fantastiskt skönt att vara lite ledig.
Många klagar på det här envisa regnandet, men vad hjälper det?
Jag lägger då inte energi på att störa mig på vädergudarna,
utan istället gör vi det bästa av situationen 
och varvar trädgårdsarbete (när det är uppehåll) med mindre målningsprojekt inomhus.

Häromdagen bakade jag den här ljuvliga rabarberkakan, vars recept ni hittar här.
Denna kommer jag absolut till att göra fler gånger och testa att byta ut rabarbern mot
exempelvis äpplen, jordgubbar eller andra bär. 


























Men nu ska jag försöka samla ihop energi till att måla badrumsdörren.
Valet står mellan det eller kanelbullebak..
Båda två lämpliga aktiviteter när det regnar
och jag nyss kommit in från en lång
(och lite blöt) PW.


Önskar er en fin tisdagskväll.


1 kommentar: